Авиаторските очила винаги са на мода


Годината е 1986. На големия екран излиза хитовия за времето си филм "Топ Гън", в който младия тогава Том Круз за пръв път се появява в станалите негова емблема авиаторски очила.

Така актьора спасил "Рейбан" от фалит

Една от най-популярните марки за слънчеви очила днес, "Рейбан" била пред фалит в началото на 80-те години, когато годишните й продажби били едва 18 хиляди бройки. Тогава те сключили договор с Том Круз, което ги "изстреляло в космоса". Звездата носи емблематичните авиаторски очила на марката във освен в "Топ Гън",  но и във филмите си "Рейнман" и "Рискован бизнес". И продължава да го прави в живота си и до днес.

Твърдението, че звездите създават модни тенденции важи с пълна сила в случая на Том Круз, защото след него всички започват да носят авиаторски очила.

И така вече 30 години

Авиаторските очила стават символ на мъжественост и силен характер. Но е само въпрос на време този чисто мъжки модел да навлезе и в дамската мода. Скоро след "Топ Гън" те започват да се носят от всички звезди от Мишел Пфайфър, през Ким Бейсингър до Брад Пит.

Днес тези очила са еднакво любими както на силния, така и на нежния пол. И всяка уважаваща себе си компания, която произвежда слънчеви очила задължително има поне няколко вариации на авиаторския модел.