Ферментирал чесън и за какво е полезен той


Всички добре знаем ползите от консумацията на чесън. Той е противогъбичен и антибактериален за огранизма ни, помага за преборването на вируси и възпалителни процеси. Тези свойства на чесъна обаче се засилват, когато той е ферментирал. Ако си направите тази рецепта, може да сте сигурни, че имунната ви система ще бъде засилена.

В суров вид, чесъна е богат на витамин C, B6, селен, магнезий и калций. При ферментация той отделя ензими и добри бактерии, които спомагат храносмилането. 

Ферментирането на чесън е лесно - трябват си само 15 минути приготовление и около 2-3 дни за самия процес.

Какво ви е необходимо:

  • 2-3 глави чесън, обелен и разделен на скилидки
  • вода
  • буркан с капачка и добро уплътнение
  • 2-3 лъжици морска сол
  • 1 супена лъжица кефир

След като обелите чесъна, поставете скилидките в буркана и го напълнете с вода, така че да ги покрие.

Добавете солта и кефира, след което затворете плътно буркана и го разклатете внимателно, но добре. Оставете го така за 2-3 дни, докато усетите, че вътре протича газировка.

Как може да консумирате ферментиралия чесън?

  • В хумус
  • В зеленчуково смути (сложете малко количество, тъй като вкуса е много силен)
  • В сосове и дипове
  • На пюре като добавка към салата
  • Може да го добавите към песто или гуакамоле.