Ferrari навлизат в света на модата


Ferrari е известен с това, че се състезава по пистата на Формула 1: От 1952 г. италианският чистокръвен състезател спечели 16 шампионата на конструктори и 15 шампионата на пилотите и видя, че великолепните, пулсиращи облечени в Rosso Corsa автомобили стартират на поле позиция (известна още като първа на линия) 251 пъти. Тази седмица обаче Ferrari засили предавката, за да дебютира на толкова бърза писта, че прави F1 да изглежда сдържано: модната писта.

Отворена от Мариякарла Босконо и затворена от Наталия Водянова, колекцията беше гледана от светилата на дизайна Джони Айв и Марк Нюсън, както и Джон Елкан, внук на Джани Аниели и мъжът, който в момента е зад волана на Ферари Exor конгломерат). Iannone интегрира тъкани (като въглеродни влакна) и силуети, вдъхновени от анатомията на автомобилния каталог на Ferrari, като същевременно добавя иконография на къщата, извлечена от архивите й, но реконтекстуализирана, за да почива до тела, а не от каросерия. Партньори, включително Puma и Ray-Ban, осигуриха маратонки и слънчеви очила, които съдържаха разпознаваеми мотиви на Ferrari, без да са прекалено силни, въпреки че имаше много откровено ферарифицирани спортни чорапи и интересна адаптация на логото на Prancing Horse на марката в гравиран кристал бижута.

Колекцията беше безспорно обмислена, сложна и вградена в наследството на тази моторна къща. Плюс това беше със сигурност по-еволюирал от тежката марка бензинови стоки, която се произвеждаше отдавна тук - и почти на всяка престижна марка автомобили - за да привлече онези, които имат връзка с марката, но не могат да си позволят $ 200 000 (в случая на Ферари), необходими за купете модел от начално ниво. Но цялата тази помпозност и модна церемония на тема Prancing Horse породи един голям въпрос: защо? В края на краищата миналата година Ferrari реализира печалба от 534 милиона евро при приходи от 3,46 милиарда евро - доста сладки цифри - и за втори път беше обявен за най-силната марка в света от Brand Finance. И така, защо да се измъкнете от своята лента, за да доставите това модно отклонение?

Изглежда, че отговорът се крие в коментар на Iannone, който говори преди шоуто, че иска „да разшири нашата база от фенове, включително млади поколения и жени особено - въпреки че жените винаги са били част от нашата база от фенове, но това никога не е било добре разказано. ”

Освен това, когато тази колекция стартира, Ferrari едновременно дебютира със спокойна, облечена в теракота концепция за търговия на дребно, контролирана от Саймън Мичъл от лондонския Sybarite, и отвори отново Cavallino, ресторант Maranello, който първоначално беше столовата на Ferrari, под ръководството на базираната в Модена супершеф Масимо Боттура и базираният в Париж архитект Индия Махдави. Както каза главният служител за диверсификация на марката на Ferrari Никола Боари, целта е „да се изгради мост към по-широка аудитория“.

Дори на домашния си терен Ferrari възприема промяната: ще пусне SUV тази година, преди да дебютира първото си изцяло електрическо превозно средство през 2025 г. От гледна точка на модата, решението на Iannone да увеличи колекцията си от XXXS на XXXL беше още една индикация, че Ferrari е опитвайки се да промени аеродинамиката на възприятието си, за да разшири привлекателността си и да се адаптира към променящите се вкусове на 21-ви век.

Източник и още снимки: vogue.com