Как да се храним за да имаме енергия и добро настроение


Всеки има периоди, в които не се чувства добре в кожата си, умората надделява и няма сили да върши ежедневните си задължения. Това важи с особена сила при жените - дали от хормоните, от смяната на сезоните или просто заради липсата на достатъчно витамини. Но, всички тези симптоми могат да бъдат преодолени чрез правилно хранене, достатъчно е само да преразгледате менюто си.

Ето 9 храни, които са източник на неизчерпаема енергия и ще ви помогнат в борбата с умората и сънливостта.

Яйца

Богати на протеини, яйцата са любимата храна на спортистите и това не е никак случайно. Те са бърз източник на енергия и ако не се чувствате добре, желязо, което се съдържа в тях може да ви помогне да се измъкнете от това състояние. Яйцата съдържат биотин, който помага за производство на енергия, както и холин, който помага да се подобри неврологичната функция. Въпреки това, не се препоръчва да се консумират повече от три яйца на ден, за да се избегне рискът от повишаване на нивото на холестерола в кръвта.

Ферментирало зеле

Киселото зеле и като цяло ферментиралите храни имат безброй ползи за здравето. Флавоноидите получени при ферментацията ще помогнат за поддържане еластичността на кръвоносните съдове, което осигурява защита срещу сърдечносъдови заболявания. Навремето зелето е било незаменим продукт в храненето на моряците, пътуващи на дълги морски пътешествия, защото това им помагало да имат силна имунна система и да се борят с инфекции заради богатото си съдържание на витамин С.

Черният шоколад

Няколко парченца тъмен шоколад с високо съдържание на какао дават на тялото допълнителна енергия за целия ден. Но, задължително подбирайте шоколадов продукт, който съдържа повече от 70% какао.

Пълнозърнести храни

Ако на закуска хапвате купичка овесена каша ще се заредите с енергия за целия ден. Но, количеството не бива да превишава 200 грама. Редица зърнени култури също така ще ви осигурят защита от сърдечно-съдови заболявания, тъй като те са добър източник на магнезий и манган. Ако имате обаче непоносимост към глутен или като цяло го избягвате в храненето си, подберете безглутенова зърнена закуска.

Горските плодове

Боровинките, малините и къпините са богати на антиоксиданти, което означава, че те  предотвратяват възпаленията в организма и намаляват риска от развитие на рак. Те също така забавят процеса на стареене, защото са богати на лутеин и витамини А и С. Горските плодове са бърз източник на енергия, при това са с най-ниско съдържание на захар сред плодовете.

Спанак

Богат на желязо, калций и витамини А, В6 и Е спанакът трябва да присъстват в храната ви. Той не само ще ви даде енергия, но и ще помогне да се увеличи мускулната маса на тялото.

Телешко месо

Протеините в телешкото го правят идеална храна след тежките физически упражнения във фитнес залата. Месото съдържа креатин, вещество, което помага на мускулите да се развиват. Също така е добър източник на желязо и цинк, важни минерали за увеличаване на мускулната маса. Също така в телешкото и говеждото месо има селен, който помага за функционирането на нервната система и щитовидната жлеза.

Бадеми

Шепа бадеми са богат източник на здравословни мастни киселини, но също така и на витамин Е, който помага за регенерацията на тъканите. Тези ядки съдържат и антиоксиданти, които предпазват тялото от свободни радикали. Бадемите са богати на липиди и протеини, които функционират като "батерия" за тялото и енергизират. Магнезият в ядките помага за премахване на тревожност и нервност.